Innovasjonspris for reprise?

Etter en kveld med utdeling av mediepriser i Bergen, er det mye å hygge seg over. En pris (sølv) for nyhetsdekningen av Fjelltun-katastrofen og diplom for forside (glimrende foto av Nils-Harald Ånstad), gleder oss i Sunnmørsposten.

Men en ting fikk undertegnede til å stusse litt: Dagbladet.no fikk innovasjonspris for sin skipstrafikk. Vel og bra det, men innovasjonen skjedde for noen år siden, i Sunnmørsposten. Klikk deg inn på smp.no, finn «skipstrafikk» i menyen, så ser du at akkurat dette ikke er innovasjon, men oppfinning av hjulet på nytt.

Flott at ideer blir tatt videre, og all honnør til Dagbladet.no for å kicke på vår ide. Det er nesten så jeg føler litt eierskap til en tredje pris 😉

7 kommentarer

Filed under journalistikk, Media

7 responses to “Innovasjonspris for reprise?

  1. Jeppe

    Innovasjon Schminnovasjon

    • Stig

      Hei sjef!
      Dette reagerte jeg også veldig på. Hvis du sjekker med Jan Ove så har nok Dagbladet vært i kontakt med oss ang. vår tjeneste som lenge var den eneste med real-time visning. Utrolig kjipt av Dagbladet også å overse fakta; at vi var først ute.

      Men dette er ikke første gang de gjør slikt: Dagbladet var også raskt ute og proklamerte at de var først i Norge med horisontal-meny – drøye 8 måneder etter at vi begynte med det..
      Det må være noe med at regionalaviser ikke teller… 😉

  2. Synnøve

    Hva sa Dagbladet da de takket for prisen? Det lurer jeg virkelig på!

  3. Stig Havnevik

    Så også Dagbladet var begynt med Inges Grand Prix hjørne – Dagbladets Grand Prix ekspert deler sine tanker om Grand Prix.

    Så på dette som en veldig innovativt og nyskapende idé! Hvorfor har ikke vi funnet på det før? Nei vent…..

  4. Tilbaketråkk: Egendømming og egenkåring – slik vi gjør det i media « Katcho 2.0

  5. tool

    Takk for interessant informasjon

Legg igjen en kommentar